Semir Lilic
IT supportJag har jobbat som IT Supporter i två år och min vardag handlar om att stödja våra kunder och användare med teknisk support, installation, felsökning, konsultation och drift. Det bästa med mitt jobb är att jag bidrar till att göra dagen lite bättre för våra kunder som har tekniska utmaningar, samt känslan av att ha hjälpt kunderna vidare. Motivation för mig är att vi har en produkt som underlättar för människor i deras vardag, oavsett om det är i samband med utbildning eller jobb.
Nycklarna till framgång för mig är tålamod, förståelse och att vara serviceinriktad. Du måste älska det du gör. Jag har utvecklats personligen och i arbetet på Vitec. Till exempel har jag blivit bättre på att kommunicera professionellt och fått mer ansvar. Jag har också blivit bättre på att hantera flera saker samtidigt och att anpassa mig till varje situation. Jag påverkar helt hur jag löser supportärenden, men fortfarande i samarbete med kollegor. Jag värdesätter vår kultur, samarbetet mellan länder och avdelningar. Och att vi är positiva, kommunikativa, motiverade och har en öppenhet. Jag är stolt över att arbeta i en koncern som Vitec, där jag känner att jag är en del av något större. Jag är med och gör skillnad.